torsdag 15. november 2012

Litt juleforberedelser...

Kongler - skogens skatter

Da er jeg igang med årets juleforberedelser.
Igår var jeg og lillejenta på tur i skogen for å plukke kongler til jul... Skulle nok vært gjort for en måneds tid siden. Det var ikke så mange kongler å finne da det lå et teppe av blader over hele skogbunnen. Hjalp ikke på at det har regnet en del i det siste. Men, vi fikk med oss en liten pose kongler samt noen lerkegrener (helt nydelig å pynte med på høsten og i juledekorasjoner).
Konglene var våte og "lukket".  Så etter tips fra min kjære mamma la jeg de i stekeovnen på 100 grader i en halvtimes tid.  Da tørket de og "åpnet" seg litt. Utrolig enkelt!


Før

I ovnen 100 grader i ca 30 min på rist


Konglene tørre og litt mer åpne


Ha en fin dag
klem Marte


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar